11 Ağustos 2017 Cuma

Tempo Travel Dergisi Yaz Sayısı


#tempotraveldergisi #gezirehberi #gezikitapları
Arkadaşlar Tempo Travel dergisinin ilk bahar sayısı mayıs ayında almış ve çok beğenmiştim. Geçen gün kitapçıda gezerken yaz sayısına da denk geldim. Ve hiç vakit kaybetmeden aldım. Bu derginin ek olarak verdiği resimli şehir kitapları bayılıyorum. Herhalde serinletici olur diye Bursa'nın harika şelelelerini seçmişler. İnsanın bakınca bile içi serinliyor. Eh tabi, Çorum kitabına da göz atmadan olmaz. Ama önce bu harika dergiyi okuyacağım. Hem derginin hem de kitapların içinden resim ve video paylaşımlarında bulanacağım bilginize 


ERNEST HEMINGWAY
Bana göre büyükbabalar sonsuz bir şefkati, sabrı, hayat derslerini temsil ederler. Peki, ama edebiyatın büyükbabası kim? Benim cevabım; Hemingway. Onun dünyası, tüm o eski moda serüvenler yaşayabileceğimiz hayata nasırlı ellerle tutunmuş yerlerle dolu. Dünyada birçok yer bu büyük adamın ismini anmayı, koca adımlarıyla arşınladığı sokakları belirtmeyi ve kitaplarını yazdığı yerlere işaretler koymayı sever. 
Syf. 46-56


SİCİLYA / KAOTİK PAZARLAR
Başkent Palermo ile başlayalım. Burası kocaman bir şehir. Eski zamanlarda, Roma ve Napoli’den sonra İtalya’nın en büyük kenti imiş Palermo. İlk kez gidenler için sadece eski şehir merkezini keşfetmek bile yeterince güzel olabilir. Eski kent bir ana caddenin iki yakası boyunca uzanıyor. 
Palermo’da fazla koşturmadan iki-üç saat ayrıabileceğiniz iki ilginç durak daha var. İlki; dünyanın en etkileyici katakomplardan olan Cappucini yeraltı mezarları. 8 bin iskelet-kafatası ve 1599-1920 yılları arasında mumyalanmış bin 252 beden, koridorlar boyunca sergileniyor. Buradaki mumyalama yöntemi en eski ve başarılı tekniklerden biri olarak kabul ediliyor.
Syf. 93

0 yorum:

Yorum Gönder