30 Temmuz 2017 Pazar

Sherlock Holmes, Baskerville’lerin Köpeği (Yorum) - Sir Arthur Conan Doyle


KÜNYE

Kitabın Adı: Sherlock Holmes, Baskerville’lerin Köpeği
Kitabın Türü: Polisiye
Yazarı: Sir Arthur Conan Doyle
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 269
Baskı Yılı: 2015

TANITIM BÜLTENİ
İngiltere'nin Devonshire kırsalındaki bölgede anlatılagelen tüyler ürpertici hikâyeye göre, Baskerville soyuna mensup erkekler yüzyıllardır, cehennemden geldiğine inanılan ve şeytani bir yaratık olarak tasvir edilen bir köpek tarafından öldürülmektedir. Bu meçhul ziyaretçinin son kurbanı da Sir Charles'tır. Aile fertlerinin çoğunun ani ve tuhaf bir şekilde ölmesi sebebiyle, yeni vâris Sir Henry Baskerville'in hayatının da tehlikede olduğu düşünülmektedir. Bakalım, bu ailenin üzerine bir lanet gibi çöken esrarengiz köpeğin gizemini dâhi dedektif Sherlock Holmes çözebilecek midir?
En karanlık ve belirsizliklerle dolu olayları bile su yüzüne çıkarmayı başaran Sherlock Holmes, birbirinden farklı hikâyelerin yer aldığı dört kitaplık serinin sonuncusu olan Baskerville'lerin Köpeği'nde yine kendine has yöntemlerle sıra dışı bir vakanın peşine düşüyor.
KİTABIN YORUMU
Biterken...
Temmuz ayının son kitabını bitirirken gene harika bir hikâyeyle başbaşaydım arkadaşlar. Artık Sir Arthur Conan Doyle'nin kalemini övmeme gerek yok. Malum yakında zamanda pek çok kitabını okuduğum için kendi evimden biri gibi oldu yazar. Sanki her gün sohbet ettiğim en kıymetli dostum. Her kitabı bitince ayrı bir hüzünleniyorum. Ve okuyacağım bir kitabı kaldı. O da "Dörtlerin İmzası" Ağustos ayı okuma listemde var, ondan Sherlock Holmes'u çağrıştıran hangi hikâye varsa okumayı planlıyorum. Tabii Sherlock Holmes gibi olmaz. Ama yine de idare eder. Aslında hemen lafı uzatmadan kitabın kurgusuna değinmek istiyorum.
"Kızıl Dosya" ve "Korku Vadisi" kitaplarında ilk kısımda suç ortaya çıkarılıyor ikinci kısımda ise suçlunun süreci anlatılıyordu. Bu romanda yazar biraz farklılık katmış. Hikâyenin başından sonuna kadar heyecan dorukta, çünkü hikayenin sonuna kadar asıl suçluyu öğrenemiyorsunuz ki, benim hoşuma giden anlatım tarzı da bu. Ve yazarın 5 kitaplık 56 hikâyesini önceden okuduğumdan Sherlock Holmes Dr. Watson'ı yalnız bırakmasının nedenini hemen anladım. Nedense bir türlü kurguya gelemiyorum. Ama bu sefer anlatacağım. ;)
5 asırdır varlığını sürdüren Baskerville sülalesinin en yaşlı üyesinin esrarengiz bir şekilde ölmesiyle başlıyor hikâye. Maktulün en yakın dostu Dr. Mortimer arkadaşının ölümünü şaibeli bulduğundan kamoyuna yansıtmadan Sherlock Holmes'a başvuruyor. Başından sonuna kadar hikâyeyi dinleyen Sherlock Holmes bahsi geçen canavar vari masalımsı Baskerville köpeğinin peşine düşüyor. Eh tabi, eğer bir köpek varsa sahibi de olmalı. Doğal olarak Sherlock Holmes onu bulmaya çalışıyor. Suçlu her fırsatta dedektifimizi faka bastırdığı için Sherlock Holmes zor durumda. Çünkü böyle akıllı bir suçluyla karşılaşmış. Peki onu yakalayabilecek mi dersiniz? Elbette, Sherlock Holmes’tan kaçar mı? Nasıl yakaladığını merak ediyorsanız mutlaka okumalısınız arkadaşlar. Bence elinizde varsa vakit kaybetmeden okuyun derim.

0 yorum:

Yorum Gönder